Selasa, 22 Februari 2011

Bila Marah Merasuk Minda, Kecewa Menyelubungi Jiwa

aku melangkah longlai mencari kesibukan.sayang nya kerja yang aku cari semua nya tak ada.aku tercegat disitu selama beberapa minit sambil merenung setompok cahaya terang yang terbias di lantai kedai.tapi aku tahu aku tak boleh menunda-nunda ini lebih lama.aku menghela nafas dalam-dalam dan melangkah menuju ke arah motor.


aku merenung jauh ke arah batu-batu bergerigis yang mencuat dari permukaan air seperti jari jemari gemuk yang patah, di pinggir sebelah selatan pelabuhan,cuba memahami semua kejadian yang terjadi.kata-katanya memasuki benak ku,perlahan-lahan,satu demi satu,membuat aku tidak mampu bernafas.Meskipun aku mmg sudah berniat melenyapkan daripada ingatan ku,aku tidak menyedari sehingga detik itu,betapa dalam luka hingga membuat aku sanggup melakukan itu.




aku masih mencari kesibukan hari-hari tidak pula aku terlintas walaupun sejenak untuk diriku kerana aku juga mahu hidup normal seperti dia.tidak perlu call untuk mendengar suara rindu.tidak perlu msg untuk mencari kerinduaan disisi.bantu aku tuhan,aku tidak mampu lagi mengharap.cinta yg tidak pasti ini.aku mengeluh tanpa kepastian dimana silap nya aku.aku membongkah jalan cerita yg dilalui mencari kenangan indah,sementara mencari kesilapan sendiri.napa aku dilayan begini.aku juga nak di manja,berteman,tidak kah ptt kau call bertanya kan khabar hari-hari ku,tidak kah perlu kau msg bertanya kan tentang hidup ku.tak perlukan kau menyanyangi aku,mencintai aku.mana pergi semua bahasa indah,cinta mu yg indah..kamu pergi mana?adakah aku tidak lagi dihati mu?masih ada harapan kah aku?apa salah ku?kenapa begini?senyuman menyelubungi kecewa.parah kali ini.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan