Selasa, 8 Februari 2011

KU LAFAZKAN DENGAN LIDAH KU

                                             


walaupun aku hanya tidak bertemu dengan nya pada waktu petang dan malam, itu sudah cukup membuat aku gelisah,dan biasa nya masa terasa begitu lambat beredar.meskipun begitu,aku masih menjalani malam ku tanpa mengeluh kerana pertama,aku tahu bahawa aku mmg patut dilayan sebegini kerana kami bkn suami isteri,kedua kerana aku tidak tergamak menyakiti hati dia.pada saat ini wajah nye sedang mengintai,yang terlintas di fikiran aku,tetapi begitu dekat dikepolak mata ku.








ketawa merupakan perkara terakhir yang aku rasa ingin aku lakukan sekarang ketika membaca semula kata-kata didlm inbox hp yang kini sudah ku hafal.'jangan smp aku dapat barah otak,aen.itu lah yang akan aku katakan sebagai sindiran diri.luahkan saja.






yang mengejutkan aku adalah betapa setiap baris ayat yang dibalas itu melukai hatiku kadangkala - seolah-olah setiap hurufnya berbucu tajam.tambahan pula,dibalik setiap ayat yang bernada marah itu tersimpan kepedihan,luka hatinya lebih menyayat hatiku daripada luka ku sendiri."kamu tak langsung rasa kehilangan ke?" tanya diri ku sendiri kecewa.




tekakku terasa kembang.aku terpaksa berdehem dua kali."Ya, aku rindu memang rindu pada dia,"aku mengaku, aku masih tunduk."rindu sangat. tp adakah dia juga sama?".
aku tidak mampu memberi penjelasan.diluar batasan manusia normal - manusia biasa seperti aku untuk mengetahui dunia rahsia dia.






aku menyimpul kan alasan berdasarkan kenyataan yang benar tetapi tidak penting, hampir tidak begitu penting dibanding kan dengan kenyataan bahawa aku sudah berpunya. - dan oleh yang demikian aku harus lebih berhati-hati dengan kwn2 yang rapat dekat ku w/pun kwn baik ku kerana kwn ku semue kebanyakan golongan lelaki.itu tidak dapat diselesai kan dengan aku tidak mengendah kan mereka lagi.




aku mengawal suara agar kekal perlahan.aku cuba bertenang,tetapi air mata bergenang, di balik kelopak mata ku aku aku dapat melihat yang dia usaha tidak dipengaruhi perasaan ku juga.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan