Rabu, 23 Februari 2011

Na..Na...Na...Na



aku mempercepat kan langkah.sinar matahari yang panas terik terasa membakar kulit.aku melihat jam di pergelangan tangan.aku berjalan lagi mengatur langkah sepanjang kaki lima yang menuju ke arah lift.Pintu masuk belum juga muncul dihadapan mata.Hem..penat juga berjalan.,harini terasa jauh tapi sebenarnya bkn itu yg muncul dibenak pikiran ku.rungut ku sendirian.



tanpa rasa segan silu aku senyum pada lelaki itu,segala rasa marah dan kecewa yang tinggal hilang entah kemana.hanya pada lelaki itu tempat aku mengadu.lelaki itu tempat aku tumpahkan segala rasa pilu dihati.bimbang dan risau akan keselamatan lelaki itu melebihi segala-galanya.tertegun aku bila lelaki itu ada dihadapan ku,bingkas aku bangun mencari kepastian,adakah ini mimpi.namun pantas aku bertindak agar tidak terus menjadi tumpuan mata org ramai terutama sekali para pekerja yang sebelum ini cukup tertanya-tanya mengenai ketidakhadiran dirinya apalagi bulat mata nye seperti merasuk minda ku,melangkah kearah nya,namun aku gagah kan tubuhku.tegap disitu.menjerit aku membalas dendam.aku duduk diam ,bagai kan sedang cuba melerai kan ikatan tali  yg tersimpul tiada leraian nya .membingis aku sendirian,syg nya.sekali lagi,aku tercengang-cegang sendiri.seakan-akan tidak percaya apa yg ku lihat.kepala diangkat serta merta.sepasang mata ku kini menatap lagi seraut wajah itu.aku merenung jauh kearah kertas-kertas yang tidak dihirau kan,renyuk,kotor seperti hati yang dihempap-hempap busuk.mampukah aku memiliki dia?sempurnakah aku?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan